Etikk og samhandling

Åpen og konstruktiv dialog mellom våre medlemsbedrifter og deres kunder er en forutsetning for utvikling av helsenæringen, forskning og industri i Norge. Dette innebærer utveksling av informasjon, gjensidig kompetanseheving, samarbeid om forskning og utvikling, og opplæring for korrekt og sikker bruk av leverandørenes løsninger. Melanor er som bransjeorganisasjon opptatt av at denne samhandlingen skal tuftes på en solid etisk plattform, for tillit, transparens og etterrettelighet.

Melanor er medlem av MedTech Europe og vårt etiske rammeverk er basert på følgende:

Med dette som utgangspunkt, har vi prioritert å få på plass forutsigbare prosesser og rammer for håndhevelse av Melanors etiske reguleringer. Det tas sikte på å inngå avtaler med andre faglige grupperinger etter hvert. Alle retningslinjer og styrende dokumenter vil du finne på denne siden.

Samarbeidsavtaler

Reviderte samarbeidsavtaler 2023 med Helseregionene finner du på Sykehusinnkjøp sine sider under "Leverandørkontakt".

Varsling og klager

Styret i Melanor har godkjent dokumenter som beskriver prosesser for varsling og klager, standard skjema for varsling og klager, mandat for nytt etisk råd og sanksjonsbestemmelser. Frem til nytt etisk råd er etablert vil Melanors styre ha denne funksjonen.

Rammebetingelser for deltakelse på medisinskfaglige messer og seminarer
Melanor anbefaler sine medlemmer å følge Melanors rammebetingelser for deltakelse ved messer/utstillinger i tilknytning til faglige samlinger for helsepersonell: Rammebetingelser

Hei!

Hei!

Vil du motta vårt nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Registrer din e-post her: